Wednesday, May 20, 2009

Standplaats Eygaliers - Inleiding

Hans mijn reis en mountainbike gezel voor geruime tijd had eind vorig jaar laten vallen dat hij de Ventoux eens wou oprijden om zelf te kunnen oordelen wat die puist nu juist voorstelt. Hij wist dat ik de Ventoux twee jaar geleden al een had bedwongen als Ventousiast (of zoiets) en vroeg mij wat raad; als tegenvoorstel heb ik voorgesteld dat we daar eens een verlengd weekend van konden maken tijdens hemelvaart. Vorig keer had ik gelogeerd in een gezellige B&B bij Jean&Agnes en ik stelde voor om daar terug te boeken.
In januari lag alles vast en begin mei heb ik en Hans ieder wat tracks getekend via RouteYou website, zo hadden we een mooie selectie klaar en konden we zien naargelang het weer wat we gingen doen.
Woensdag hadden we beide verlof genomen en vertrokken we 's morgens, heenreis verliep vlot tot na Lyon waar de drukte erger werd op de autosnelweg, we hebben dan maar iets vroeger de snelweg verlaten en via de kaartlees kunsten van Hans hebben we ons dan een weg gezocht door de verschillende dorpen boven Eygaliers.
Rond 19u waren bij Agnes&Jean, waar we heerlijk hartelijk ontvangen worden met een glaasje rosé, een beetje later kunnen we zelfs mee aanschuiven aan tafel, want maandag, woensdag en vrijdag kookt Agnes ook voor de gasten indien gewenst. Na het lekkere eten, hebben we nog wat gepraat en zijn we in ons bed gekropen, klaar voor het grote werk dat gaat komen.

No comments: